Nieuwe Madone SLR ; eind september - begin oktober bij ons verwacht!

Gepubliceerd op 26 september 2022 om 10:35

De ultieme racefiets
Onze snelste racefiets ooit

Vanuit een sensationele historie is een nieuwe standaard voor snelheid ontstaan. Na zeven generaties doorontwikkeling is de nieuwe Madone SLR onze snelste en lichtste Madone Disc ooit. Met deze fiets worden de grenzen van het mogelijke verlegd dankzij een combinatie van ongekende aerodynamica, uitzonderlijke rijkwaliteiten en een ultralaag gewicht. Deze ultieme racefiets is voorzien van geavanceerde IsoFlow-technologie die zorgt voor grote snelheidsvoordelen en betere stuureigenschappen.

Een nieuwe standaard voor snelheid
Nu 60 seconden per uur sneller*

Ons doel was om de Madone de snelste racefiets ter wereld te maken. Na jarenlange ontwikkeling en aerodynamisch onderzoek heeft de zevende generatie van de Madone SLR een frame, cockpit en zitpositie die 19 watt energie bespaart ten opzichte van vorige versies.
*Vergeleken met het vorige model bij een snelheid van 45 km/u

Geavanceerde IsoFlow-technologie
Beestachtige prestaties. Machtig comfort.

De fonkelnieuwe IsoFlow-technologie dempt vermoeiende hobbels in het wegdek zodat jij langer fris blijft. IsoFlow is een race-georiënteerde evolutie van de beroemde IsoSpeed-comforttechnologie waarbij het frame enigszins flext op een hobbelige ondergrond voor een soepeler rijgedrag, betere aerodynamica en een lager gewicht zodat er kostbare seconden worden gewonnen.

Ongekende race-aerodynamica

Het zijn de details die de doorslag geven als het gaat om verschroeiende en racewinnende snelheid. Elk element van de nieuwe Madone SLR is uiterst zorgvuldig vormgegeven en dat resulteerde in ons meest aerodynamische raceframe en cockpit ooit. Met dank aan een nieuwe generatie Kammtail-buizen, een aerodynamisch geoptimaliseerd ontwerp en de fonkelnieuwe IsoFlow-technologie die de luchtstroom versnelt via een opening in het frame waardoor je nog meer gratis snelheid krijgt.

 

Power-positie
Ergonomische en aerodynamische zitpositie

Een volledig herziene stuur/stuurpen-combinatie met een kortere reach en een 3 cm smallere stuurbreedte bij de shifters (ten opzichte van de stuuruiteinden), geven je een meer comfortabele en ergonomisch zitpositie. Deze smallere greeppositie vermindert ook de luchtweerstand van de rijder zodat je meer aerodynamische snelheid krijgt, met behoud van controle onderin de stuurbeugel en zonder verlies van kracht in explosieve sprints.

Lichter dan ooit tevoren
Nieuw gewichtsbesparend ontwerp

Een nieuw lichtgewicht ontwerp en ons beste en lichtste OCLV Carbon maakt dat de zevende generatie van de Madone Disc de lichtste ooit is, waarbij we ongeveer 300 gram bespaard hebben ten opzichte van de voorgaande ultralichte versie.

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.